ČSSD uvolnila první informace k podobě své volební kampaně

15. 8. 2014 / Sociální demokracie rozjela v pátek venkovní billboardovou kampaň, která akcentuje základní programové priority strany – zrušení poplatků ve zdravotnictví, zvýšení důchodů, investice do nových pracovních míst, zvýšení minimální mzdy, zastavení byznysu s ubytovnami, růst platů u učitelů, hasičů a policistů i podporu rodin s dětmi. Všechna sdělení spojuje slogan „Měníme zemi k lepšímu“.

„Jsem rád, že jsme již odstartovali první fázi kampaně ČSSD před podzimními komunálními a senátními volbami. Obsahově se máme rozhodně oč opřít – zdůrazníme, co všechno pozitivního se nové vládě pod naším vedením už podařilo prosadit a že jsme to my, kdo dodávají vládnutí sociální rozměr,“ řekl předseda ČSSD Bohuslav Sobotka s tím, že všechny body, které kampaň zmiňuje, už schválila vláda a prošly úspěšně prvním čtením v Poslanecké sněmovně.
 
Pokud jde o zrušení poplatků za recept a u lékaře, nařízení vstoupí v platnost od 1. ledna příštího roku. Od stejného data také porostou rychleji penze, a to s plným zhodnocením inflace. Z 15 na 10 procent se také sníží DPH na léky.
 
Sociální demokraté také prosadili zvýšení platů pro učitele, policisty a hasiče, pro rok 2015 porostou o 3,5 procenta. Zvýšení pocítí kromě všech zaměstnanců veřejného sektoru také pracovníci v sociálních službách. Klíčový programový bod, pod který už může ČSSD úspěšně napsat slovo splněno, jsou nové investice, které zohlední výstavbu dopravní infrastruktury. Zrychleno bylo rovněž čerpání peněz z fondů EU.
 
Podpora rodin s dětmi se řadí k dalším úspěchům, za kterými stojí kroky sociálně demokratických ministrů. Vláda schválila snížení daně z příjmu pro rodiny s dětmi, zavedení porodného i na druhé dítě a státní program, který rozšíří kapacity mateřských škol.
 
ČSSD v neposlední řadě novelou příslušného zákona zatočila s byznysem, který se v posledních letech rozhořel na ubytovnách. Až šest stovek pracovníků úřadů práce se pak nově zaměří na bedlivější kontrolu vyplácení sociálních dávek.